Αξίζει να βάλεις θερμαινόμενα γκριπ στη μοτοσικλέτα σου;

 

Όπως πολλές ερωτήσεις αναφορικά με πολυδιάστατα ζητήματα, έτσι και αυτή δεν έχει μία σαφή απάντηση.

Τα πάντα εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους. Πάμε όμως να δούμε τις σημαντικότερες:

1. Χρήση μοτοσικλέτας

2. Υπόλοιπος εξοπλισμός

3. Ηλεκτρικό σύστημα

4. Απαιτήσεις αναβάτη

 

Ας αναλύσουμε μία μία τις παραμέτρους όμως.

1.       Μία μοτοσικλέτα που είναι κατασκευασμένη για σπορ οδήγηση, είναι σαφές ότι δε θέλουμε να της βάλουμε θερμαινόμενα γκριπ. Και αυτό γίνεται για αρκετούς λόγους. Οι σπουδαιότεροι λόγοι που δεν θέλουμε να βάλουμε θερμαινόμενα χερούλια σε μία σπορ μηχανή, είναι το βάρος, ο όγκος και η φθορά.
Το βάρος από τα γκριπ, δεν είναι πολύ σπουδαίο, όμως σε μία μοτοσικλέτα που αλλάζουμε τις βίδες του γραναζιού για να γλιτώσουμε 50 γραμμάρια, είναι σαφές ότι δε θέλουμε να προσθέσουμε έστω και 50 γραμμάρια και ειδικά ψηλά στη μοτοσικλέτα (γιατί όσο ανεβαίνει το κέντρο βάρους, τόσο χαλάει η γεωμετρία της μοτοσικλέτας). Ένας άλλος παράγοντας όμως στο βάρος είναι η κατανάλωση. Σε μία μοτοσικλέτα που βάζουμε όσο το δυνατόν μικρότερη μπαταρία για να έχουμε λιγότερο βάρος, σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να γυρίσουμε σε μία μεγαλύτερη για να μπορεί να αντέχει το επιπλέον φορτίο.
Ο όγκος είναι επίσης σημαντικός. Σε μοτοσικλέτες σπορ θέλουμε τα δάχτυλα στα χέρια του αναβάτη να κλείνουν αρκετά και για αυτό βάζουμε όσο πιο λεπτά γκριπ μπορούμε, ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή αίσθηση. Τα θερμαινόμενα χερούλια, δυστυχώς είναι αρκετά φαρδιά για να χωρούν τις αντιστάσεις.
Η φθορά είναι επίσης ένας παράγοντας. Σε μία μοτοσικλέτα σπορ, όπου η φθορά στα γκριπ είναι μεγάλη, η αντικατάσταση των γκριπ γίνεται σε ετήσια βάση. Τα θερμαινόμενα γκριπ, είναι αρκετά κοστοβόρα και δεν «συμφέρει» να τα αντικαθιστούμε κάθε χρόνο γιατί έχει φθαρεί το λάστιχο τους.

2.       Αν η μοτοσικλέτα διαθέτει χούφτες αδιάβροχες που κόβουν όλο το κρύο, ενδεχομένως δε χρειάζεται να μπούμε στη διαδικασία τοποθέτησης θερμαινόμενων γκριπ. Αν όμως δεν έχει καμία κάλυψη από τον αέρα και τα στοιχεία της φύσης, τα θερμαινόμενα χερούλια είναι σίγουρο ότι θα μας βοηθήσουν στο να νιώθουμε άνετα στη χρήση της μοτοσικλέτας μας

3.       Το ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσικλέτας, πρέπει να έχει «ανοχή» για να μπορεί να αντέξει το επιπλέον φορτίο από τα θερμαινόμενα γκριπ. Μία μοτοσικλέτα που το ηλεκτρικό της σύστημα είναι οριακό, δε θα μπορέσει να υποστηρίξει τα θερμαινόμενα χερούλια και θα μας δημιουργήσει προβλήματα σε μπαταρία – ανορθωτή – πηνία. Καλό θα ήταν λοιπόν, αν αποφασίσουμε για την τοποθέτηση θερμαινόμενων γκριπ, να είμαστε σίγουροι για την απόδοση και την κατάσταση του ηλεκτρικού συστήματος της μοτοσικλέτας μας.

4.       Είναι πολύ βασικό, το τι ζητάμε από τη μοτοσικλέτα μας. Και σε αυτό, απάντηση μπορεί να δώσει μόνο ο αναβάτης. Αν δλδ κάποιος θέλει να έχει τρομερή αίσθηση στο τιμόνι, χρησιμοποιώντας λεπτά γάντια, τότε θα βάλει θερμαινόμενα γκριπ. Αν κάποιος θέλει να κάνει ταξίδια με κάθε καιρική συνθήκη, τότε θα βάλει θερμαινόμενα γκριπ. Αν όμως κάποιος οδηγά τη μοτοσικλέτα του μόνο αν έχει να βρέξει 10 ημέρες και την «βγάζει» για βόλτα μόνο με θερμοκρασίες πάνω από 20 βαθμούς, δεν είναι απαραίτητο να επενδύσει σε θερμαινόμενα χερούλια. Αν πάλι κάποιος θέλει να έχει στη μοτοσικλέτα του κάθε δυνατό αξεσουάρ που θα μπορούσε να τοποθετήσει, τότε θα τα χρειαστεί….

 

 

Σε γενικές γραμμές πάντως, όποιος δεν χρησιμοποιεί τη μοτοσικλέτα για αγωνιστική/σούπερσπορ οδήγηση, και έβαλε μία φορά θερμαινόμενα γκριπ, μετά έβαζε σε κάθε μοτοσικλέτα του και ποτέ δεν έμεινε χωρίς αυτό το αξεσουάρ! Δεν είναι σύμπτωση άλλωστε ότι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μοτοσικλετών, βάζουν στα ακριβά τους μοντέλα θερμαινόμενα χερούλια από το εργοστάσιο!!!!