Menu
Your Cart

Λάδι κινητήρα Motul 10W/40 7100 4T συνθετικό, 1 λίτρο

Λάδι κινητήρα Motul 10W/40 7100 4T συνθετικό, 1 λίτρο
-25 % 1-2 ημέρες
Λάδι κινητήρα Motul 10W/40 7100 4T συνθετικό, 1 λίτρο
Technical Data:
Application:   Engine
Viscosity:   10W40
Manufacturer:   Motul
Type:   4 Stroke
Quality:   Synthetic
JASO Specification:   MA2
API Specification:   SE
    SF
    SG
    SH
    SJ
    SL
    SM
    SN
Container:   1 Litre

Motul 7100 4T 10W-40

 


MOTUL 7100 4T 10W40 is a synthetic 4-stroke multigrade oil with high quality ester components and special additives for gearbox lubrication. Exceeds the requirements of motorcycle manufacturers such as: SUZUKI, KAWASAKI & YAMAHA, which prescribe the viscosity SAE 10W-40. For high performance bikes, sport bikes, street bikes, trail, off road bikes, enduro, trial, quad, scooter, etc. with 4-stroke engines with or without integrated gearbox, wet or dry clutch. Also for engines that meet Euro-2 or Euro-3 requirements.

 


SPECIFICATIONS/STANDARDS:
STANDARDS: API SN / SM / SL / SJ / SH / SG FZG damage load level > 14FLS
RELEASES: JASO MA2 N° M033MOT117

 


JASO (Japanese Automobile Standards Organization) has developed its own standard for 4-stroke motorcycle engine oils, JASO T 903. The gradations MA, MA1 and MA2 facilitate the selection of motorcycle engine oils specifically designed for wet clutches. JASO MA2 stands for the highest friction values and thus for optimum clutch compatibility during gear changes, during the acceleration phase and also at consistently high speeds.

 


ADVANTAGES:
- Low traction coefficient of ester components reduces friction losses and improves overall performance.
- Ester components, in conjunction with the additive package, improve shear strength, wear protection and engine and transmission life. This is documented with the outstanding FZG (Forschungsstelle fur Zahnrader und Getriebebau) test result of >14 FLS (Failure Load Stage). The smaller the value e.g. 1 FLS the lower the wear protection, the higher the value e.g. >14 FLS the better the wear protection of the gearbox. This test can be used to determine whether an adequate lubricant film thickness between the gears ensures reliable operation of the gear unit.
- Optimized content of sulfur and phosphorus ensure long-term functioning of catalytic converters.
- Prevents corrosion and contamination in the engine.
- For modern engine technology with wet clutch and gear lubrication in the same oil bath. No clutch sticking and slipping.
- The smooth-running viscosity enables rapid oiling even in the starting phase, reduces critical cold-start wear and is ideally suited for hydraulic tappets.

 


RECOMMENDATIONS AND NOTES:
Change interval according to vehicle manufacturers specifications or adjusted according to operating conditions. Before use, be sure to observe the manufacturers service documents and recommendations!

 


PROPERTIES:
Color (visual) red
Viscosity SAE J 300 10W-40
Density at 20°C ASTM D 1298 0,859
Viscosity at 100°C ASTM D 445 13,5 mm²

100% συνθετικό λιπαντικό με βάση Ester-Τεχνολογία. Συνηθισμένοβαθμό ιξώδους που αντισταθμίζει την αραίωση καυσίμων, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και βελτιώνει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. 10W40 βαθμό ιξώδους απαιτείται από τους περισσότερους κατασκευαστές μοτοσικλετών παγκοσμίως.

Συσκευασίες: Δοχείο 1L


Γράψτε μια αξιολόγηση

Σημείωση: η HTML δεν επεξεργάζεται!
Κακή Καλή

Το συγκεκριμένο προϊόν δεν είναι ετοιμοπαράδοτο στο κατάστημα μας.
Τα προϊόντα μας που δεν είναι σε στοκ στο κατάστημα μας, έρχονται κατόπιν παραγγελίας συνήθως σε 1-2 εργάσιμες ημέρες. Για να είσαστε σίγουροι για το χρόνο παράδοσης παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας

Ο αγαπημένος μας τρόπος επικοινωνίας είναι το μήνυμα στο Viber. Στείλε μας με ένα κλικ ΕΔΩ

20,42€
27,23€
Χωρίς ΦΠΑ: 16,47€
  • Stock: 1-2 ημέρες
  • Κωδικός MotoHub: 224916
  • Κωδικός Κατασκευαστή: 109397
Για την καλύτερη εμπειρία σας, το site μας χρησιμοποιεί cookies